dsdas. Un produs Blogger.

Cele mai vizitate

Cum se realizeaza un plan de afaceri

Planul de afaceri este o unealta indispensabila pentru oricine isi doreste sa inceapa propria afacere. Un plan de afaceri diminueaza lucrurile nepravazute cu care ne vom confrunta la inceputul sau pe parcursul afacerii.
Etapele unui plan de afaceri sunt: 1.Rezumatul afacerii  2. Misiunea  3. Prezentarea companiei  4. Produsul  5. Piata  6.Concurenta 7.Analiza SWOT 8. Echipa de conducere  9.Capital necesar  10. Planul financiar  11.ANEXE

PLAN DE AFACERE

-         Scop
-         Data
-         Nume companie
-         Nume administrator
-         Oras, cod postal
-         E-mail
-         Website


1.      Rezumatul afacerii : este o prezentare scurt a produsului si a conducerii
2.      Misiunea : este o prezentare a scopului principal al companiei.
3.      Prezentarea companiei: se realizeaza oferind data la care firma a fost infiintata, forma juridica, adresa sediu/puncte de lucru, nr. de telefon, website, mail.
4.      Produsul: cuprinde informatii referitoare la produsul comercializat si date detaliate privind procesul de realizare, aici se pot enumera materialele utilizate, tehnologiile de productie, clasificarea tipurilor de produse.
5.      Piata: se ofera informatii referitoare la piata  produsului pe piata, cresterile si potentialele cresteri ale pietei produsului, toate datele insotite de surse. Descrierea clientilor: categorii de varsta, sexe, localizarea clientilor, avantaje oferite clientilor fata de concurenta, canale de distributie, strategii de publicitate, promovare , PR.
6.      Concurenta: se prezinta informatii referitoare la concurenta directa si argumente privind avantajele si dezavantajele produsului comercializat fata de produsul comercializat de compania concurenta.
7.      Analiza SWOT : aceasta analiza se face identificand , sub forma unei liste, principalele puncte tari, slabe, oportunitati si amenintari.
S - Strenghts – puncte  tari
W - Weaknesses – puncte slabe
O - Opportunities – oportunitati
T – Threats – amenintari
8.      Echipa de conducere : - se realizeaza enumerand persoanele care fac parte din echipa de conducere, la fiecare oferind informatii intr-un tabel dupa forma  dupa forma :
NUME
FUNCTIE
VARSTA
RESPONSABILITATI
EXPERIENTA

9.      Capital necesar : Estimarea capitalului  necesar si a timpul de iesire din imprumut/ amortizarea investitiei.
10.   Planul financiar :
10.1.  Situatia vanzarilor :
       

An trecut
An prezent
An viitor
Peste 2 ani
Vanzari
Profit brut
Impozit pe profit


10.2.  Sumarul bilantului contabil
       
         Active : …
         Pasive : …
         Valoarea nominala : …

     
        11. ANEXE : Cuprind informatii suplimentare despre produs, brosuri, datele studiilor de piata, etc.

0 comentarii

Trimiteți un comentariu